GymBeam Chia semienka 1000 g

Kód: GBCHIA100
6,90 €
Skladom
Príchuť
Zvolený variant nie je k dispozícii. Reset vybraných parametrov.
Môžeme doručiť do:
24.4.2024
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Garancia vrátenia peňazí
Garancia vrátenia peňazí
Doprava zadarmo už od 69 €
Doprava zadarmo
Už od 69 €
Viac ako 11 rokov overený obchod na trhu
Overený obchod
Viac ako 11 rokov na trhu

Podrobný popis

Chia semienka: zázračné semienka pre celkové zdravie

Chia semienka sú vynikajúcim zdrojom vlákniny, sú plné antioxidantov a bielkovín, obsahujú veľké množstvo vitamínov a minerálov a sú najbohatším známym rastlinným zdrojom esenciálnych mastných kyselín. Chia semienka obsahujú 32% tuku, z toho je 60% omega-3 mastných kyselín.


Semienka chia sa vyznačujú výbornými schopnosťami viazať na seba vodu, tým tvoria jemný, zdravý a ľahko stráviteľný gél. Tento má v ľudskom tele významnú schopnosť znižovať hladinu krvného cukru - chia napomáhajú predlžovať proces premeny skonzumovaných cukrov na glukózu, nedochádza k tak rapídnemu zvýšeniu krvného cukru a nedostavuje sa tak silný pocit hladu pri následnom poklese krvného cukru (zásadnú úlohu tu hrajú konkrétne potraviny, ich množstva a glykemický index). Táto vlastnosť chia semienok je dôležitá predovšetkým pre diabetikov, ale je veľmi užitočná pre širokú verejnosť.

 

Semienka chia majú vynikajúce hydrofilné vlastnosti, tzn. vysokú schopnosť viazať na seba vodu - 1 diel semienok dokáže zväčšiť svoj objem až 12x (vo forme ľahkého gélu - tento konzumujú indiánski bežci) . Tieto hydrofilné vlastnosti semienok chia pomáhajú telu zabezpečiť vyššiu hydratáciu (zvnútra) - veľmi dôležité pri športovom výkone a akejkoľvek zvýšenej fyzickej námahe.


Krajina pôvodu: Argentína

 

Chia semienka a ich výhody

  • poskytujú energiu počas celého dňa
  • zvyšujú psychickú koncentráciu
  • majú veľká podiel vlákniny
  • majú najvyšší obsah omega-3 a 6 mastných kyselín (o 80% viac ako ľanové semiačka)
  • zabezpečujú chudnutie bez pocitu hladu
  • majú vysoký obsah vitamínov skupiny B
  • obsahujú 5-krát viac vápnika ako mlieko
  • obsahujú 5-krát viac bielkovín ako ostatné semená
  • obsahujú 2-krát viac draslíka ako banány
  • majú 3-krát viac antioxidantov ako čučoriedky
  • obsahujú 3-krát viac železa ako špenát
  • sú vysokoúčinným antioxidantom
  • podporujú detoxikáciu organizmu 

Chia semienka a ich účinky:

  • podporujú zdravie srdca a cievneho systému, upravujú krvný tlak,
  • znižujú hladinu cholesterolu a triglyceridov v krvi,
  • stabilizujú hladinu cukru v krvi,
  • podieľajú sa na budovaní tenkých svalových vlákien,
  • detoxikujú organizmus,
  • pomáhajú v boji proti Alzheimerovej chorobe,
  • podporujú dobrú náladu, koncentráciu a pamäť,
  • sú 100% bezlepkové, neobsahujú glutén-lepok
  • dodáva telu energiu.
 

Chia semienka a čo o nich musíte vedieť?

• Chia semienka majú väčší podiel omega-3 mastných kyselín ako rybacie produkty. V porovnaní s rybacím mäsom a výrobkami neobsahujú toxíny (dioxín a ortuť).

Regulujú metabolizmus cukrov, a preto sú veľmi obľúbené u športovcov (hlavne bežcov). Udržujú vyrovnanú hladinu cukrov v krvi.

Obsahujú 5-násobok vápnika v porovnaní s mliekom (600mg v 100g chia & 120mg v 100g mlieka). Vápnik z Chia je ľahšie stráviteľný v tele ako vápnik z mlieka. Je to kvôli tomu, že Chia obsahuje minerál s názvom bór, ktorý sa správa ako katalyzátor pri trávení vápnika v tele.

Podporujú prirodzenú detoxikáciu organizmu. Detoxikácia sa týka všetkých orgánov tela, ale najdôležitejšia je pre pokožku, obličky a pečeň. Konzumácia surovej zeleniny, ovocia, hnedej ryže (natural), prosa alebo quinoy, a Chia semienok nám pomôže prečistiť hrubé črevo, ktoré je najdôležitejším orgánom pri detoxikácii.

 


• Esenciálne mastné kyseliny sú veľmi dôležité pre zlepšenie nálady, koncentráciu a ostatné mozgové aktivity. Chia semienka sú tiež výborným zdrojom energie.

• Majú vysokú antioxidačnú aktivitu. Najdôležitejšími antioxidantmi, ktoré poskytuje sú kyselina chlorogénová, kyselina kávová a flavanol glycosidy. Pretože oxidácia je výrazne oneskorená, Chia ponúka obrovský potenciál v potravinovom priemysle, ak ju porovnáme s inými zdrojmi kyseliny alfalinoleovej, ako sú napr. ľanové semienka, ktoré vykazujú rýchly rozklad v dôsledku nedostatku antioxidantov.


Chia semienka sú 100% bezlepkové (neobsahujú glutén)

• Je preukázané, že konzumáciou Chia semienok si môžeme zlepšiť celkové zdravie, rovnako ako pri iných veciach platí „všetko s mierou“. Maximálna odporúčaná denná dávka  je 25 g = 2 čajové lyžičky


Ako môžete Chia semiačka užívať?

Chia semienka je možné užívať akokoľvek. Môžete ich pridať do müsli, do vody, mlieka, všade kde vám napadne. Výborný je aj chia puding, ktorý si pripravíte tak, že rozmixujete mlieko s banánom, pridáte doň trochu medu, chia semienka a necháte chvíľu postáť v chladničke. Môžete si ich skúsiť aj pomlieť na jemný prášok a používať na zahusťovanie iných jedál.

 

 

Tabuľka nutričných hodnôt

Nutričné hodnoty100 g
Energetická hodnota 1995 kJ / 475 kcal
Bielkoviny 13 g
Sacharidy 36 g
Vláknina 24 g
Tuky 26 g
Minerályv 100 g
Vápnik 640 mg
Fosfor 990 mg
Draslík 150 mg
Sodík 21 mg
Zinok 3,9 mg
Mangán 2,5 mg
Omega 3 kyseliny 17 900 mg
Omega 6 kyseliny 5 900 mg
Vitamínyv 100 g
Vitamín B1 0,4 mg
Vitamín B2 0,03 mg
Vitamín B3 3 mg
Vitamín C 0,8 mg

Dodatočné parametre

Kategória: FITNESS POTRAVINY
Balenie: 100 g

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Len registrovaní užívatelia môžu pridávať články. Prosím prihláste sa alebo sa registrujte.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: